KÖPVILLKOR

Välkommen till Toarp Säteri kundservice. Hoppas du som företags- eller privatkund blir nöjd med dina varor; Toarppläden, varma halsdukar i alpackaull, stora mjuka sjalar i mjukaste ull och våra vackra skinn. Du har full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tar emot varan. Alla beställningar är välkomna men du måste vara över 18 år för att beställa från butiken. När du har lagt din beställning ingås ett avtal om köp mellan dig och Toarp. Vi skickar en bekräftelse till den e-postadress som du har angivit vid beställningen.

 

Betalningssätt

Du kan välja att betala dina varor på följande sätt:

Kortbetalning

Toarp, i samarbete med Payson garanteras din trygghet med absolut säkraste betalsätt och dina uppgifter överförs krypterat och lämnas aldrig ut till tredje part. Vi arbetar för att din integritet skall bibehållas och hanterar dina uppgifter enligt personuppgiftslagen (SFS 1998:204).

Faktura (endast företag)

Du handlar hos oss mot faktura. En kreditkontroll utförs online vid köptillfället. Betalningsvillkor 10 dagar netto

Frakt

Fri frakt av alla produkter gäller.

Administrationskostnad: 0:-
Betalning med kort: 0:-
Förskottsbetalning: 0:-
Angivna priser gäller endast för leveranser inom Sverige.

Leverans

Leveranstid

Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar från det att beställningen mottagits. Om ni mot förmodan inte har mottagit en leveransbekräftelse inom denna tid ber vi er att kontakta oss på info@toarp.se eller 0321-702 50.

Leveranssätt

Paketen skickas med PostNord Logistics.

Varuutlämning

Dina varor levereras till närmsta postkontor eller utlämningsställe. Leverans sker med paket eller brev/skrymmande brev.

Skadat gods

Vi kontrollerar alltid våra varor mycket noga. Om din vara skulle vara skadad ber vi dig att kontakta oss. Vänligen sänd oss kort på den skadade varan samt kvitto.

Outlöst paket

Om du inte hämtar ut din vara från oss och paketet sänds i retur av fraktbolaget/Posten förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga fraktkostnader. Det är dessvärre mycket dyrt med returfrakter, så kom ihåg att hämta ut ditt paket!

Reklamationer

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Vi kontrollerar noga alla våra varor innan vi skickar dem till kund. Om varan skulle vara skadad eller om du fått fel produkt eller fel antal ber vi dig kontakta oss. Vi ersätter såklart den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses inte. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara så kan vi hjälpa dig på bästa sätt.

Ångerrätt

När du ångrar ett köp ska Toarp betala tillbaka allt du har betalat, förutom returfrakten, till dig inom 30 dagar. Vi önskar att Ni kontaktar oss innan retur sker. Vänligen sänd sedan tillbaka varan i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses inte.

Felaktigheter

Om det skulle finnas felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Toarp rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller avbryta din beställning.

Falska beställningar

Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas.

 

Kontakta oss gärna!

Vi hoppas att du ska trivas med våra fina produkter!